۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۷۹۰۸

چرا در مصیبت هم شاکر باشیم؟

«اللهمَّ لا تَجعَل مُصیبتُنا فی دیننا؛ خدایا مصیبت و ابتلای ما را در دین ما قرار مده».
چرا در مصیبت هم شاکر باشیم؟
به گزارش جهان بین نیوز، انسان های عادی، در هنگام برخورداری از نعمت ها زبان به شکر می گشایند و خدا را سپاس می گویند، اما افرادی که به درجه بالاتری از بصیرت و بینش رسیده اند در سختی ها و بیماری ها و مصیبت ها نیز خدا را شکر می کنند و قلب و زبان شاکری دارند.

آورده اند که حضرت عیسی علیه السّلام به مردی گذشت که نابینا، زمین گیر و گرفتار مرضِ برص شده و گوشت های بدنش از هم متلاشی شده بود، ولی پیوسته می گفت: «شکر خدا را که مرا از آنچه بسیاری از مردم را به آن مبتلا گردانیده، سلامت و در امان داشت».

حضرت عیسی علیه السّلام به او گفت: ای مرد عاجز، چه بلایی است که خداوند آن را از تو باز داشته است و از آن در سلامت هستی که دیگران گرفتار آن می باشند و شکر آن را می کنی؟!

مردِ بیمار گفت: من بهتر هستم از کسانی که خداوند آن معرفت و ایمان و شناسایی خودش را که در دلِ من گذاشته در قلبشان قرار نداده است!

عیسی علیه السّلام فرمود: دست خود را جلو بیاور، وقتی مرد بیمار، دست خود را پیش آورد، حضرت عیسی علیه السّلام به امر خداوند، او را شفا داد و سپس از شاگردان مخصوص او شد.۱

آری مصیبت، اگر در امور دنیوی باشد، شکر لازم دارد، زیرا مصیبت در دین و دچار شدن به کفر و شرک، بسیار بزرگ است، لذا در دعا می خوانیم: «اللهمَّ لا تَجعَل مُصیبتَنا فی دیننا؛ خدایا مصیبت و ابتلای ما را در دین ما قرار مده».

منبع:
۱. ملا محمد مهدی نراقی، جامع السعادات، ج۲، ص۱۶۷.
کد مطلب: ۲۰۹۸۸۵
مرجع : افکارنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۴:۳۵

22 Jan 2020